Yangshuo

28 april 2017 - Yangshuo, China

Wauuw wat is t hier prachtig! Ons hotel staat aan de Jinbao rivier en is omringd door 20 meter hoge bamboo, bananenbomen en palmbomen. We zitten iets buiten de drukte van Yangshuo. Onderweg naar t hotel  moesten we terugdenken aan Bali, t landelijke, de begroeiing, de bevolking met hun overvolle fietsen en brommertjes met t hele gezin achterop ;)
We zitten midden in t beroemde Karstgebergte met mooi gevormde bergen. Het is n zachtere kalksteensoort die door de jaren heen uitgesleten is en grotendeels begroeid is. Het is net of je door n chinees schilderij stapt. Er zijn ook enorme grotten met warmwaterbronnen en helende klei om je mee in te smeren.
Onderweg langs de straat zie je veel landbouw en fruittelers die hun waren te koop aanbieden. Aardbeien mangos ananas banaan kokos, verser kan bijna niet.

Het hotel is bereikbaar via een soort 'stuwdambrug' van beton met de breedte van 1 auto...arggg best even spannend. Het beton onderbreekt de rivier waardoor er n soort waterval ontstaat. Het hotel heeft n mooie tuin met diverse plekjes om rustig te zitten en n heerlijk  zwembad. Anne heeft t natuurlijk al uitgeprobeerd. Het water is nog wat fris omdat t de afgelopen dagen ook hier heeft geregend maar dat maakt haar niks uit ze heeft pret voor 10! Het is bijna 30 graden, pff even wennen die omschakeling maar de teenslippers kunnen gelukkig weer aan. Mmm heerlijk! Lekker chillen in de ligstoelen bij t zwembad is ook geen straf.
We doen n klein middagdutje want om 04.00 vanmorgen opstaan voor de vroege vlucht hakte er aardig in. De kamer is ook prachtig in tropische sfeer met n stijlvolle badkamer.  Anne heeft n ontzettend mooi 2 persoons XL hemelbad met houtsnijwerk, die van ons iets kleiner maar prima prima. We zijn zo vertrokken :)

Vanmiddag hebben we ons in t centrum v Yangshuo laten afzetten. Pff wàt n drukte. Het is vrijdagmiddag en heel china heeft de aankomende week ook vakantie. We belanden in West street, heel bekend in Yangshuo, erg mooi met authentieke bruggetjes en lotusbloemen in t water. We zoeken n rustig adresje maar al gauw zitten we midden in t avondprogramma v t restaurant met te harde muziek. Ons gesprek kunnen we alleen nog  schreeuwend vervolgen. Jammer. Inmiddels wordt t donker en komen er steeds meer kraampjes met armbanden en speelgoed zoals op te drukke franse of italiaanse boulevards en iedereen probeerd aan Anne iets te verkopen; het is n drukte v jewelste, pff iets te veel voor ons vermoeide touristen.

1. Anna:
    Olaakes,
    Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen en dat het naar je zin is!! Kom maar lekker, bij t klimaat is wel weer effe wennen als ook de indrukken die je opdoet !!
    Ook de moeite waard om eens n fiets tocht te maken richting Giggling tree wij hebben dat vaak omgekeerd gedaan is goed te doen en ze hebben daar ook een heerlijke keuken!!
    en niet vergeten op n bamboe vlot rivier afwaarts is wel spectaculair met die vervalletjes maar pas dan wel op met je camera tenzij die waterbestendig is!!
    LoL xxAnna
  2. Inge:
    29 april 2017
    Haha ja we hebben de vlotjes vndg bekeken, zijn idd een flink eind wezen fietsen langs de rivier en gaan morgen de rivier op!
  3. (O)Pa:
    29 april 2017
    Karstgebergte is inderdaad prachtig. Wist je dat de mooiste bergen daarvan ook op het papieren geld van China is afgedrukt... kijk maar.. dan zie je bergen...
  4. Theo Knoop:
    30 april 2017
    Hallo Inge en Maurice
    Wat leuk dat jullie in dezelfde streek beland zijn. Ja fenominaal mooi gebied. Er is een excursiemogelijkheid vanuit Yangshuo naar het binnenland of achterland. Die voert o.a. naar de foto op het 20 yuanbiljet met een geweldig uitzicht als het tenminste helder is. Heb lol met elkaar, geniet en blijf gezond.