Raft

30 april 2017 - Yangshuo, China

Pff wàt n slechte nacht. Ergens ging telkens n apparaat zwaar brommen en weer uit en weer aan, we dachten de zwembadmotor oid we kwamen iig niet meer in slaap.. we weten t nog steeds niet maar rond 06.00 ging t pas uit.
:( Gaaap.
Oeps bijna te laat voor t ontbijt..
We komen dus wat langzaam op gang maar eenmaal op de fiets gaat t als vanzelf. Totdat we weer id drukte belanden. OMG wat t ellende! Het lijkt wel 4-daagsedrukte, we komen er nauwelijks doorheen. En wat n herrie!! Het stagneerd ontzettend omdat er overal langs de weg karretjes staan waar eten wordt aangeboden; gebakken vis, maiskoekjes, inktvis op n stokje, mango, ananas enz. Ook hoedjes, bloemenkransjes en zonnebrillen. En daardoor heen lopen nog dames die hun tickets aan je kwijt willen of je naar hun restaurant willen begeleiden. Ze zijn behoorlijk vasthoudend.
We laten de fietsen maar ergens staan en zoeken n minitaxi /Tuktuk  ( n soort 3weeler met bankjes en n dakje) die ons verder kan brengen. Op onze zoektocht zien we nog n kameel waar je mee op de foto kunt..t arme beest zakt van ouderdom zowat door zn achterbenen. En 2 aangeklede aapjes die met onder dreiging van n stok moeten blijven staan op n ijzeren beugel. Aaah afschuwelijk!! Kan iemand ze aub bevrijden??!!
Ook kun je hier paardrijden of n helicoptervlucht boeken, best over the top :/ Waar zijn we in terrecht gekomen??
De rit per tuktuk is avontuurlijk te noemen, het ding heeft geen vering en we stuiteren bijna van t mini- achterbankje af.  We worden er ontzettend giebelig van vooral omdat de chauffeuse vreselijk tekeer gaat tegen iedereen die voor haar wielen komt : D
Zonder kleerscheuren komen we wederom aan bij t vertrekpunt vd rafts. De chauffeuse meent de tickets voor ons te moeten regelen en begint weer te schreeuwen. Pff laat ons maar even zelf doen, komt ook wel goed. Veel te heet voor al die drukte.
Helaas is t net zo druk als op koopzondag bij de Ikea. Aaargg en n enorme rij zoals bij de Python vd Efteling, waren we gister maar gegaan toen was t nog rustig..
Het is trouwens opvallend dat de gemiddelde Chinees zich wonderlijk schikt naar deze drukte. Iedereen schuifelt geduldig op, geen geduw of ongeduldig gedrag. In t vliegtuig viel t ons ook al op zelfs met 1,5 uur vertraging is er niemand die zucht of opstaat, ze blijven allemaal rustig zitten. Behalve als we landen en bij de koffers gaat t net als in Nl of nog erger. Vlugvlug allemaal als 1ste eruit.

Maar goed het is er dus gigadruk en we onderdrukken de neiging om hard weg te rennen. Er staan veel jonge stelletjes in de rij waarbij de jongens (veel te lief) de handtas en water en sommigen óok nog n bloemenkransje voor de dames vasthouden. Zou dat te maken hebben met t tekort aan meisjes..dat ze zooo in de watten worden  gelegd...?
Na 1, 5 uur in n  slingerende rij te hebben geschuifeld is t dan zover. Helaas mogen er maar 2 personen op t vlot. Maurice neemt n bootje alleen. We doen wie t eerst aankomt ;)
De tocht over de Yulong rivier is geweldig. Heerlijk soepel vaart ons vlotje langs de hoge bamboo en palmbomen en onder mooie boogbruggen door. Wat n prachtig gezicht! En het is heerlijk koel op t water. Onderweg gaan we over n aantal 'dammen' van n kleine meter in de rivier, snel onze voeten omhoog, yeahhh, dit is leuukk! Anne gilt v plezier.
Bij aankomst is helaas weer gedaan met de rust. We zoeken snel onze fietsen en gaan lekker lunchen. Anne kiest voor gefrituurde 'sprotjes' en ze zit zichtbaar te genieten. Verder is t duidelijk dat de bediening er geen zin meer in heeft. Waarschijnlijk hebben ze t ook hier veel te druk gehad vanmiddag.
Terug in t hotel is t weer pooltime en hee het is ook Happy Hour : D

1. Anna:
    1 mei 2017
    Jaa ik zie en hoor en ruik t weer helemaal voor me
  2. (O)Pa:
    1 mei 2017
    Weer een hele ervaring..... Het lijkt wel een Trilaton, tijdens de vierdaagse, wat jullie beschrijven.....
  3. Dorry:
    1 mei 2017
    Leuke foto s!Mag wel ietsies meer!!
    Haha geniet nog van de laatste dagen in China.....xxxx
  4. Inge:
    2 mei 2017
    Het is verschrikkelijk om fotos te uploaden. 30 min voor 1 foto en dan weigert ie soms ook nog :( Kom maar binnenkort langs= handiger.
  5. Dorry:
    2 mei 2017
    Tot gauw!! Goede terugreis alvast...haast je maar niet..het regent!Wordt wel beter..zeggen ze!!