Politie -DNA- krant

24 april 2017 - Guixi, China

We worden vanmorgen om 11.00 uur verwacht bij de krant. Hier worden n hoop fotos van ons gemaakt. Ook krijgt Weijuan de opdracht om ons te intervieuwen en we worden heel giegelig vd zenuwen. Na n paar x proberen staat t erg gelukkig goed op. Pff, blij dat dit niet alle dagen hoeft!
De dame vd krant is ontzettend hulpvaardig, heeft zelf ook n dochter v 8 jr en we bespreken alle info die ee hebben mbt Anne. Zij komt met t idee n vriend te bellen die politieagent is om DNA van Anne in d politiecomputer achter te laten. Mocht Annes chinamoeder ook op zoek zijn dan staat zij ook in de pc. Dus hop (weer) naar de politie!
Maar eerst goed eten, de dame vd krant kan ook pas weer om 14.00 uur.
We gaan voor t gemak maar terug naar t lekkerste restaurant, jammie weer de vis!!
n Taxi is weer snel geregeld.  Dit x is n vrouwelijke chauffeur en ze heeft haar dochtertje bij zich, het is n schatje! Ze is 3 jaar en weet niet wat ze ziet, t arme ding. Wel vind ze onze koekjes erg lekker ;) Her kan toch geen toeval zijn dat ook deze chauffeuse ook is geadopteerd èn bij de politie heeft gewerkt!
We pikken de dame vd krant weer op en passen maar nèt allemaal op achterbank met alle meisjes :D
Onderweg bereiden we Anne telkens voor op wat er gaat komen, het is best spannend voor haar.
Deze x komen we bij n splinternieuw bureau, ze zijn net 1 dag open en zelfs de kapstok zit nog ingepakt.
De bevriende agent Alain Yu Liang is erg aardig en best jong en lijkt n hoge rang te hebben. Wederom worden vragen gesteld, onze flyer bekeken en fotos gemaakt en we wisselen onze Wechat uit. Hij kan ook goed engels.
We worden meegenomen naar n andere kamer voor de DNA maar daar blijkt nog niks ingericht te zijn. Of we t erg vinden om mee naar t andere bureau te gaan. Nee joh doen we. We lopen mee naar beneden, naar de moderne ondegrondse parkeergarage ook daar is t nog maar niet helemaal af en hopen met hun politieauto mee te mogen...Helaas het is de auto van zijn vrouw!! Met overal minimouse overtrekken :))
Wel superaardig dat ze dit allemaal voor ons doen. We voelen ons erg bijzonder!
Bij weer n ander politiebureau ( hoeveel zijn er toch?)  kan dan eindelijk de DNA test gedaan worden. Anne krijgt opeens bijna geen adem meer als ze de spulletjes ziet liggen. Ai dit is niet met n wangspeekselstokje maar ze willen graag n druppeltje bloed! Gewoon met n vingerprikje maar het arme kind begint al te huilen vd schrik.
We zullen de details weglaten maar het is gelukt. Pff gelukkig.
Zo en nu een ijsje. We hebben t er allemaal erg warm van gekregen.
Bij t verlaten van t bureau treffen we opeens de agent die Annes dossier heeft geschreven. Nou toeval bestaat niet hoor! Wat fijn!
Hij vindt t duidelijk ook erg leuk om ons nu te zien en te spreken en mogen zelfs met m op de foto.
Wat n dag weer!
Eind vd middag krijgen er al n link via Wechat vd krant. Zo fijn dat dit allemaal kan! We hopen echt daf t wat gaat opleveren!

1. (O)Pa:
    26 april 2017
    Dat Anne en jullie dat allemaal doorstaan hebben. Wel heftig hoor....
    Ik ben trots op je hoor Anne....
  2. Dorry:
    26 april 2017
    Pffff heftige reis hoor!Succes met alles daar in China xxx