Chengdu

26 april 2017 - Chengdu, China

Het regent hard in Chengdu, gisteravond en vannacht ook. De vijver van t hotel is bijna overstroomd.
Het is n stuk frisser dan in Guixi. Brr.
Bij t ontbijt zitten nog meer nederlandse families waaronder 2 adoptiefamilies. Even wennen al die hollanders ;)
We doen t vandaag rustig aan, geen afspraken, geen klok, lekker lanterfanten.
Het hotel is zo gebouwd dat er in t midden n open pleintje is met gezellige tafeltjes en parasols. Gisteravond hebben we hier lekker gegeten totdat t te hard ging regenen. We raakten ad praat met Quinn en zn adoptieouders. Hij is 12 en ook op zoek naar zn biologische ouders, ze zijn nu voor de 3e x in China. Anne en Quinn zijn meteen dikke maatjes  en vertellen elkaar honderduit, gaan n bal overgooien en kleuren. Genieten om ze zo samen te zien! Alsof ze elkaar al jaren kennen.

Eind vd ochtend gaan we oud Chengdu bekijken; the Wide and Narrow Alleys. Erg leuk maar vreselijk druk en eigenlijk te toeristisch. Overal winkeltjes met pandaspulletjes, podloden, sleutelhangers, knuffels in alle maten, tshirts, kettingen, kralen, noem t maar op. Er wordt ook zilver gesmeed en vanalles gewokt en gekookt. Er zijn operavoorstellingen en je kunt er jade kopen en parels. De panden zijn deels authentiek en we belanden in n oud tramhuis om n hapje te eten. Alle 3 meter hoge houtuitgesneden deuren hebben drempels v 20 cm. Voor ons al n hele stap laat staan voor de chinees met zn overvolle dienblad.
Onderweg komen we Senna met haar ouders weer tegen. Grappig; de meiden duiken meteen samen n souvenierswinkeltje in.
Annes tas puilt inmiddels uit vd kadootjes en Maurice kan geen winkeltje meer zien. Time to go!

In t hotel zoeken Anne en Quinn elkaar weer op. We bestellen frietjes voor Anne ( na 2 weken rijst wel lekker;)) en ook Quinn eet graag n bordje mee!

s Avonds wandelen we naar t peoples park aan de rivier. Het is erg mooi en relaxed met de bloesem, de bonsaibomen en bruggetjes. Dames van verschillende leeftijden dansen er op chinese muziek. Gezellig. Helaas is t te snel donker en stikt t opeens vd muggen.

We gaan ins bedje.
Truste. Morgen gaan we vroeg naar de pandas!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. (O)Pa:
    28 april 2017
    fijn zo'n relaxed dagje. En Anne met gelijk gestemden.....