Daar zijn we dan!

17 april 2017 - Beijing, China

Anne was vanmorgen al vroeg wakker en riep enthousiast: dít is de mooiste dag van mn leven!!

Pff maar wat n lange reis. We hebben geen oog dicht gedaan, behalve Anne, die sliep eigenlijk meteen, helaas  erg kort. Die hoopte toen ze wakker werd dat we er al bijna waren . Ze was zooo benieuwd naar háar land.
Gelukkig waren er wel tig films, games etc te bekijken en kregen we 2 x heerlijk chinees te eten.
Ik vond de dames vd bemanning v China Soutern wel èrg streng: het raampje vt vliegtuig hadden we wat laten zakken omdat de zon opkwam ( wat n schitterend uitzich gaf) maar precies in onze ogen scheen. Ooh NO put it up, put it up!!  Ook de douane beambte bij aankomst riep nors: look this way!!
In de shuttlebus naar de vertrekhal kreeg Anne al te maken met de ( goedbedoelde) bemoeienissen van n Chinese dame: zij wees naar Annes blote armen en toen naar haar vestje , dat ze om haar middel had geknoopt, dat ze die aan moest doen, was warmer. We kwamen vanmorgen om 06.25 uur aan en t was  12 graden maar het kind had t bloedheet vd vermoeidheid en n van de overvolle bus. Omdat Anne niets terug zei bleef ze t herhalen, ze ging ervan uit dat ze ook chinees kon spreken. Gelukkig had Anne haar armbandje om met de tekst: " ik spreek geen chinees". Aha toen werd t duidelijk; de dame en haar vriendinnen hielden niet meer op met wijzen naar Anne, over en weer werd gespeculeerd, totdat Anne mama n kus gaf. We kregen bijna applaus, best grappig. En ook zo jammer dat wíj t dan niet verstaan ;)