Vervolg Nanchang

19 april 2017 - Nanchang, China

Nanchang

Vanochtend weer vroeg uit de veren en hups naar t vliegveld, we gaan naar Nanchang, de hoofdstad van de provincie Jiangxi en hoewel we maar 1 nachtje blijven, erg bijzonder voor ons. Het is maar 2,5 uur vliegen en stiekem best n beetje
Aangekomen op t vliegveld kletsen we met n familie uit Nl die op dezelfde vlucht zaten met hun chinese dochter. Zij blijven nog n week in Nanchang en gaan dan ook door naar Chengdu. Misschien zien we elkaar nog!

Aangekomen in t Gloria plaza lijkt er niks veranderd, we gaan onmiddelijk terug in de tijd, hoe bijzonder en emotioneel om hier weer te staan!! Ook Anne is verrukt en vraagt honderduit. De kamer is helaas erg klein en oud en de bedden keihard, dat  is teleurstellend...maar ach de herinnering is goud waard!

We hebben ook haast, door de vertraging van t vliegtuig moeten we nu haasten om nog naar de Teng Wang Tempel te kunnen, het is maar tot 17.00 uur open. Snel gooien we onze koffers op de kamer en sjeezen richting de Villa. We weten de weg gelukkig nog blindelings te vinden ondanks dat er inmiddels flink is verbouwd. Naast de tempel is n park dat nu 3 x zo groot is geworden, ook is het restaurant waar we toen heerlijk hebben gegeten met de hele groep kersverse adoptie ouders, nu n politiebureau geworden.
Gelukkig kunnen we nog naar binnen en blijkt dat t park nog uren langer openblijft vanavond. Weer komen alle herinnering snel naar boven; Dáar hebben we met Anne gezeten om haar n flesje te geven, dáar stonden we om fotos van ons 3-en te laten maken enz enz. Toendertijd liep er ook n bruidspaar om hùn fotos te maken.
Vandaag is erg druk met grote groepen en is de klim van de vele trappen in deze warme vochtige lucht n uitdaging. Maar zeker de moeite waard al is t alleen al voor t uitzicht over de stad en de rivier!
Aan de overkant waren 9 jaar geleden nog maar n paar gebouwen, nu staan er wel honderden torenflats. Nanchang is misschien wel 2x zo groot geworden! En ze blijven maar bijbouwen.

Tengwang Pavilion

Tengwang Pavilion is located on the shore of the Kan, in Nanchang City, Jiangxi Province. Together with Yellow Crane Tower, Yueyang Pavilion (Yueyang Lou) , this fine building is one of the three most notable pavilions on south side of the Yangtze River. It also has the reputation of being the 'First Pavilion of Xijiang River' and has been widely admired by visitors from all over the world. In terms of its height, overall size and architectural style, this pavilion is a prime example of such buildings for which China is justifiably famous.

Nadat we alles hebben gezien gaan we op zoek naar n restaurantje. Hier ontbreken de fotos op de menukaart en weten we met handen en voeten iets te bestellen. Cola kennen ze niet maar de rest is heerlijk en de hele bediening blijft ons de gehele maaltijd aanstaren en vragen of we t wel lekker vinden. No problem :)
We zijn inmiddels doodmoe maar omdat we morgen weer verder moeten lopen we nog even t centrum in maar jee wat n herrie! Overal hele leuke moderne zaakjes maar iedereen heeft op hun stoep n luidsprekerbox waar reclameteksten schreeuwend uitkomen; t lijkt wel kermis. Bleh!
Inmiddels is t donker en teruggekomen bij ons hotel wacht ons n schitterend uitzicht op de verlichte Teng Wang villa. Zooo mooi!!
Als we op onze 11e verdieping (zaten we toen ook) arriveren kunnen we nog eens genieten van de luchtshow die ze presenteren op de zijkanten van de torenflats aan de overkant vd rivier. Wauwie. Chantal je hebt niks teveel gezegd!

1. (O)Pa:
    23 april 2017
    Heel fijn om zo zamen met jullie de herinneringen te beleven.
    Kijk telkens uit naar jou verhaal om mee te genieten en "beleven".
    Was vandaag te laat thuis om op je wats-ap te reageren. Doe dat morgen..
  2. Cynth:
    23 april 2017
    Ik hoop dat de meester van Anne dit ook kan lezen! Dan snapt hij jullie reactie meteen van de opdracht die Anne laatst meekreeg. Wellicht een mooi idee om dit te laten zien in de klas. Iets waar ze erg trots op mag zijn, jullie ook op Anne!